We wtorek 8 lipca 2025 roku w naszej nowej siedzibie odbyło się spotkanie informacyjne dotyczące listy członków MPOIA, rekomendowanych do pełnienia funkcji biegłych sądowych ad hoc.

 

Lista taka powstaje w Małopolskiej Okręgowej Izbie Architektów  z inicjatywy krakowskiego Sądu Apelacyjnego we współpracy z Małopolską Okręgową Izbą Inżynierów Budownictwa. Na liście Sądu Okręgowego ilość biegłych architektów w stosunku do ilości biegłych inżynierów budownictwa jest nieproporcjonalnie niska, stąd próba zapewnienia Sądowi możliwości skorzystania z wiedzy eksperckiej poprzez rekomendowanych przez MPOIA członków izby, którzy swoim doświadczeniem będą mogli wesprzeć Sąd jako osoby biegłe w problematyce architektonicznej. Informacjami na temat specyfiki pracy biegłego sądowego podzielili się z zainteresowanymi tematem członkami naszej Izby zaproszeni Goście: sędzia Sądu Apelacyjnego w Krakowie, pan Andrzej Żelazowski, biegła sądowa, pani Izabela Przybyłkiewicz, były biegły sądowy, rzeczoznawca przy MOIIB, pan Paweł Fiszer. Spotkanie zorganizowała i poprowadziła  koleżanka Marta Bruzda, członkini Rady w bieżącej kadencji.

 

Inicjatywa powstania listy biegłych ad hoc spotkała się z zainteresowaniem sporej liczby architektów zrzeszonych w  MPOIA  -  będzie ona kontynuowana do momentu powstania listy.

 

Lista  członków MPOIA,  rekomendowanych do pełnienia  funkcji biegłego ad hoc.

 

  1. Joanna Baranek-Stach : +48 505 334 339, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • konserwacja zabytków, zakres i stopień szczegółowości dokumentacji projektowej, współpraca z urzędami w zakresie uzyskiwania pozwolenia na budowę, pozwolenia konserwatorskiego i uzgodnień okołoprojektowych.

 

  1. Sylwia Bartoszewska : +48 503 002 861, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • bezpieczeństwo pożarowe w obiekcie; projektowanie w obiektach zabytkowych; analiza zgodności z warunkami technicznymi, prawem budowlanym i innymi przepisami; analiza zakresu wynikającego z umowy w stosunku do zakresu wykonanego projektu; w/w zagadnienia w obiektach użyteczności publicznej (muzea, szpitale, teatry, szkoły)

 

  1. Zbigniew Brach : +48 501 405 457, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • hale przemysłowe; obiekty biurowe; obiekty handlowo-usługowe; obiekty służby zdrowia; obiekty sakralne; budynki jednorodzinne

 

  1. Kinga Celej-Jemioło : +48 733 388 858, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • projektowanie architektoniczno-budowlane różnych typów obiektów; projekty ustanowień odrębnej własności nieruchomości; doradztwo techniczne; analizy przedprojektowe; plany miejscowe i ogólne

 

  1. Ryszard Chmiest : +48  696 077 086, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • zgodność z przepisami techniczno-budowlanymi; zgodność z wymaganiami zabezpieczeń pożarowych; ekspertyzy i opinia w/s usterek w budynkach istniejących

 

  1. Borysław Czarakcziew: +48  506 163 963, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • planowanie przestrzenne, system uznawania kwalifikacji zawodowych w rozumieniu dyrektywy o wzajemnym uznawaniu kwalifikacji zawodowych

 

  1. Joanna Dobrowolska: +48  608 360 851, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • weryfikacja projektów pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami techniczno-budowlanymi; weryfikacja projektów pod kątem błędów projektowych; sprawy związane z prawami autorskimi; weryfikacja budowy pod kątem wykonania robót budowlanych na podstawie projektu i in.

 

  1. Tomasz Folwarski: tel.: +48 784 567 882, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • procedury administracyjne, odwołania stron, problematyka nasłonecznienia, rozwiązania techniczne w projektach, realizacja projektów – zgodność z dokumentacją projektową i zasadami współczesnej wiedzy technicznej

 

  1. Agata Jasińska-Malec: +48  507 153 667, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • planowanie przestrzenne; urbanistyka

 

  1. Maciej Kaczkowski: +48  500 362 799, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • geodezyjne podziały nieruchomości; sprawy związane z planowaniem przestrzennym, w tym zgodność inwestycji z przepisami o planowaniu przestrzennym oraz zagadnienia związane z rentą planistyczną; zagadnienia związane z kształtowaniem układów komunikacyjnych i systemów transportowych; zagadnienia związane z projektowaniem uniwersalnym

 

  1. Marceli Łasocha: +48  603 276 713, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • urbanistyka; planowanie przestrzenne

 

  1. Mateusz Pająk: +48 784 353 606, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • programy funkcjonalno-użytkowe; realizacja projektów w formule zaprojektuj i wybuduj;
  • organizacja procesu inwestycyjnego; zagadnienia projektowo-wykonawcze; kosztorysowanie robót budowlanych i wycena robót budowlanych; analiza planów miejscowych; budownictwo i architektura vs gospodarka nieruchomościami i prawo własności; kierowanie pracami projektowymi i organizacja procesu projektowego w strukturze zwartej i rozproszonej; zagadnienia projektowe – odstępstwa, kierowanie robotami budowlanymi i organizacja procesu budowlanego, nadzór nad realizowanymi pracami z ramienia zamawiającego, odbiory i oddawanie budynków do użytkowania, kontrola budynków w toku eksploatacji

 

  1. Anna Katarzyna Pawłowska: +48  600 671 685, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • zarządzanie procesem inwestycyjnym w zakresie przygotowania i realizacji etapu projektowego; zarządzanie projektem architektoniczno-budowlanym na etapach koncepcji, projektu budowlanego (w tym procedur administracyjnych) i wykonawczego; koordynacja projektu międzybranżowego – ocena poprawności procesu oraz kompletności dokumentacji projektowej w odniesieniu do obowiązujących przepisów, standardów i celu, dla których prace projektowe zostały zlecone; analiza i ocena kwestii formalno-prawnych oraz finansowych związanych z przygotowaniem i realizacją umów na prace projektowe; ocena prawidłowości rozwiązań projektowych pod względem technicznym, funkcjonalnym i zgodności z przepisami prawa budowlanego

 

  1. Katarzyna Wołek: +48  509 235 597, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • projektowanie architektoniczne obiektów mieszkaniowych jedno- i wielorodzinnych, usługowo-handlowych, biurowych oraz przemysłowych (produkcyjnych, magazynowych i logistycznych); ukończone studia podyplomowe i doświadczenie w zakresie projektów obiektów zabytkowych; realizacja projektów w standardzie BIM; modernizacje obiektów użyteczności publicznej